Een heerlijk teststofje

Deze zomer kreeg ik bij een bestelling van Cas & Nina een leuk stofje bijgeleverd. Melange geel én wollig. Helemaal mijn ding!

Van bij het begin wist ik dat ik mezelf deze stof zou toe-eigenen én wat ik er mee zou maken. Het maakproces zelf liet een maand op zich wachten.

Ik ben wel de persoon voor openhangende warme vesten. Liefst eentje waarin ik op koude dagen helemaal kan verdwijnen.

In het tijdschtift van Ottobre 5/2015 vond ik een patroon voor een gelijkaardige vest, een lange vest.
Ik zag al snel in dat het gekregen metertje hier onvoldoende voor zou zijn. Geen probleem, met een lengte tot aan de poep zou ik meer dan tevreden zijn.

De patroondelen werden overgenomen en ingekort.

Easy peasy dacht ik,tot ik de patroondelen op de stof legde. Het vergde heel wat puzzelwerk. Ik kortte de mouwen in en stelde mezelf gerust dat ik er nog iets op zou vinden om deze voldoende lang te maken. De mouwen knipte ik schuin van draad. So far, so good.




Als oplossing voor de mouwen vond ik een resterend lapje van Kersenpitje, een art gallery-stofje. Ik maakte er extra lange mouwboorden van en verwerkte een deel als tegenzak.

Nog steeds verliep het knip- en denkproces very smooth...Maar dan... Ik wilde mijn geknipte bies van voorpand en hals aan het reeds in elkaar gezette kledingstuk zetten en kwam tot de conclusie dat ik zeker 30 centimeter te kort kwam.



De gele gebreide stof werd al volledig benut. De vest inkorten was geen optie. Gelukkig kreeg ik - opnieuw met wat puzzelwerk- wel nog een reep stof uit de Art Gallerytricot. Op een paar millimeters na net voldoende breed om aan de bies te voegen.

Heerlijk! Met wat denkwerk produceerde ik een comfortabele warme vest met extra lange mouwen.

En het past perfect op het t-shirt dat ik niet lang ervoor maakte.



Tricot stof: kersenpitje
gebreide stof: Cas en Nina

Reacties

  1. Een hele mooie! Die laatste foto is echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk opgelost en mooie foto's Kim!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Het gepuzzel met stof meer dan waard! Wat een prachtige foto's ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gedaan 😍. En wat ben jij een fotomodel 🤩😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoe je bleef creatieve oplossingen uit je mouw toveren! Het is nog een heel toffe vest geworden ook. Super gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super knap, staat je fantastisch en mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je fotogeniek! Ik zag m op weekend! Heerlijk cosy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, door stofschaarste ontstaan soms pareltjes! Prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Denkwerk. ... was de moeite waard.
    Prachtig. Zulke mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, zo mooi!! Het puzzelwerk helemaal waard!! Die laatste foto vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie foto's! en stof te kort levert altijd de meest creatieve oplossingen. alsof het altijd zo moest zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts